Yüksek Lisans Tezi Görüntüleme

Öğrenci: Faruk Baturalp GÜNAY
Danışman: Yrd. Doç. Dr. Tuğrul ÇAVDAR
Anabilim Dalı: Bilgisayar Mühendisliği
Enstitü: Fen Bilimleri Enstitüsü
Üniversite: Karadeniz Teknik Üniversitesi
Tez Adı: Kablosuz Duyarga ve Aktivatör Ağları Yardımıyla Karasal Filoların İnsansız Denetimi
Tezin Türü: Yüksek Lisans
Kabul Tarihi: 29/1/2015
Sayfa Sayısı: 67
Tez No: t2884
Özet:

      

Kablosuz duyarga ağlar birçok uygulamalarda kullanılan, belirli bir alandan bilgi toplayabilen düşük güçlü ve düşük maliyetli düğümlerin kullanıldığı ağlardır. Konum tahmini bu ağların kullanıldığı alanlardan biridir. Bu çalışmada, sadece en öndeki araçta sürücünün olduğu gezgin bir araç filosunda, gerideki insansız araçların kontrolünün kablosuz duyarga ağlarla sağlanması amaçlanmıştır. Simülasyon çalışmasında filo içindeki bazı araçların konumu GPS ile belirlenirken diğer araçların konumları RSSI (Received Signal Strength Indication), TOA (Time of Arrival) ve TDOA (Time Difference of Arrival) lokalizasyon yöntemleriyle belirlenecektir. Simülasyonlarda MATLAB platformu kullanılmış olup, GPS ile konumlandırılan (çapa) düğüm sayısı, düğümler arası mesafe vb. faktörlerin etkileri analiz edilmiştir. Simülasyon sonuçları lokasyon tahmin hatalarının, doğru çapa düğüm sayısının sağlanması ve çapa düğümlerin uygun konumlandırılması ile önemli ölçüde azaltılabileceğini göstermiştir.

      

Uygulama çalışmasında ise üç aracın konumu GPS ile belirlenirken, GPS entegre edilmemiş aracın konumu RSSI tekniği vasıtasıyla trilaterasyon işlemi gerçekleştirilmiştir. Bu işlem yapılırken sırasıyla Cramer Rao, Tulip ve En Küçük Kareler yöntemlerinden faydalanılacaktır. Uygulama çalışmasında simülasyon çalışmasında etki eden faktörlerin yanında haberleşme kalitesi, sistemin tepki süresi, senkronizasyon vb. birçok şartların etkileri de incelenmiştir.

      

Anahtar Kelimeler: Kablosuz Duyarga Ağlar, RSSI, TOA, TDOA, Lokalizasyon, Cramer Rao, Tulip, En Küçük Kareler.