Yüksek Lisans Tezi Görüntüleme

Öğrenci: Mustafa TUTİ
Danışman: Doç.Dr.Zehra ŞAHİN
Anabilim Dalı: Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği
Enstitü: Fen Bilimleri Enstitüsü
Üniversite: Karadeniz Teknik Üniversitesi
Tez Adı: Dizel Motorlarında Emme Havası İçerisine Su Eklenmesinin Motor Karakteristikleri ve Eksoz Emisyonları Üzerindeki Etkilerinin Deneysel Olarak İncelenmesi
Tezin Türü: Yüksek Lisans
Kabul Tarihi: 19/1/2012
Sayfa Sayısı: 99
Tez No: t2429
Özet:

      

sahip bir otomobil dizel motorunda emme havasına su eklenmesinin motor performansı, NOx

      

farklı motor devirlerinde ve farklı su oranlarında gerçekleştirilmiştir. Su emme havasının

      

oranlarında püskürtülmüştür.

      

motor performansını iyileştirdiği, NOx emisyonunu ve K is faktörünü azalttığı belirlenmiştir.

      

azalmıştır. Maksimum azalma 3000 d/d’da % 11.71 su oranında % 41.75 olarak bulunmuştur.

      

oranından sonraki azalmalar daha etkin olmuştur. 2500 d/d’da tam gazda tam yükte (520 N)

      

ÖYT genel olarak saf dizel yakıtına yakın değerler almış ve bazı durumlarda ise azalmıştır.

      

Efektif güç ise saf dizel yakıtının değerlerine yakın değerler almıştır. 3000 d/d’da tam gazda

      

      

su püskürtülmesi, Common-rail püskürtme sistemi