Yüksek Lisans Tezi Görüntüleme | |||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||
Özet: | |||||||||||||||||||||
sahip bir otomobil dizel motorunda emme havasına su eklenmesinin motor performansı, NOx farklı motor devirlerinde ve farklı su oranlarında gerçekleştirilmiştir. Su emme havasının oranlarında püskürtülmüştür. motor performansını iyileştirdiği, NOx emisyonunu ve K is faktörünü azalttığı belirlenmiştir. azalmıştır. Maksimum azalma 3000 d/d’da % 11.71 su oranında % 41.75 olarak bulunmuştur. oranından sonraki azalmalar daha etkin olmuştur. 2500 d/d’da tam gazda tam yükte (520 N) ÖYT genel olarak saf dizel yakıtına yakın değerler almış ve bazı durumlarda ise azalmıştır. Efektif güç ise saf dizel yakıtının değerlerine yakın değerler almıştır. 3000 d/d’da tam gazda
su püskürtülmesi, Common-rail püskürtme sistemi |