Doktora Tezi Görüntüleme | |||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||
Özet: | |||||||||||||||||||||
beton bitisik I-kirisli, kısa ve orta açıklıklı köprü üstyapılarının maliyet yönünden optimum Tasarım degiskeni olarak köprü enkesitindeki kiris sayısı, kiris enkesit boyutları ve kiris gerilmeleri ve tasıma gücü, kayma emniyet gerilmeleri ve keme tasıma gücü, sehim, Standard Specifications for Highway Bridges uyarınca hesaplanmaktadır. ayrık tasarım degiskenlerini kullanan, rasgele seçilmis bir grup baslangıç çözümünden yola kullanılmaktadır. Bu çalısmadaki genetik algoritma kopyalama operatörünün yanısıra, üç Yapılan çalısmanın birinci bölümünde optimum tasarım çesitleri ve teknikleri, hakkında genel bilgiler verilmektedir. kinci bölümde önçekim öngerilmeli beton bitisik Ikirisli belirlenmesi, bu problemin genetik algoritma ile nasıl çözümlenecegi açıklanmaktadır. farklı sayısal uygulamaya yer verilmekte ve bu uygulamaların çözümü ile ulasılan bulgular yapılacak çalısmalar için önerilere yer verilmekte olup bu son bölümü kaynaklar listesi izlemektedir. Yapılan bu çalısma ile, önçekim öngerilmeli bitisik I-kirisli köprü üstyapılarınınyararlanılabilecegi ortaya konulmaktadır. Anahtar Kelimeler: Önerilmeli Beton, Köprü Üstyapısı, Genetik Algoritma,
|