Yüksek Lisans Tezi Görüntüleme

Öğrenci: Celaleddin Ensar ŞENGÜL
Danışman: Yrd. Doç. Dr. Atakan AKSOY
Anabilim Dalı: İnşaat Mühendisliği
Enstitü: Fen Bilimleri Enstitüsü
Üniversite: Karadeniz Teknik Üniversitesi
Tez Adı: ASFALT KAPLAMALARDA TEKERLEK İZİNDE OTURMA VE SU HASARI
Tezin Türü: Yüksek Lisans
Kabul Tarihi: 26/7/2006
Sayfa Sayısı: 93
Tez No: t1723
Özet:

      

Marshall oranı yaklasımlarıyla degerlendirildi. Filler agrega azaltıldı ve sönmüs kireç,

      

dogrudan dogruya granül agrega karısımına katıldı. Optimum asfalt içeriginde 48 adet

      

kosullandırma gerçeklestirildi.

      

anlasıldı. Marshall oranı, seçilen yogun gradasyonda, tekerlek izinde oturmanın bir

      

kapsamlı olan tekrarlı sünme ya da tekerlek izi testlerinin (Wheel tracking) uygulanması

      

modifiye karısımlar için, kontrol karısımlardan daha küçük Marshall oranları elde edildi.

      

(S/F) hesaplandı.

      

bir biçimde ortaya konulabildigi, tasarlanan çevresel kosullandırma sisteminin beklendigi

      

karısımların, kosullandırılmamıs karısımlara göre daha düsük tekerlek izi olusum direnci

      

oturma direncini artırdıgı görüldü. Marshall oranı ve tekrarlı sünme testlerinde dogrulayıcı

      

ve %6 kireç oranlarında tespit edildi. Tekrarlı sünme testlerinin, üretilen silindirik

      

oransal etkinligini yansıttıgı, suya kosullamaya dayanan hasar kosullamasının, su hasarıtekerlek

      

kosullarında (40°C’de) örneksel özdeslik saglandıgı anlasılmaktadır.

      

asfalt karısım.