Yüksek Lisans Tezi Görüntüleme | |||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||
Özet: | |||||||||||||||||||||
Bu çalışmada, kentsel dönüşüm kapsamında oluşacak inşaat yıkıntı atıklarının (İYA) geri dönüşümü sağlanarak beton yol kaplamasında kullanılabilirliği araştırılmıştır. %100 temizlenmiş geri dönüşüm agregası (TGDA), %100 normal agrega (NA) ve geri dönüşüm agregasının (GDA) beton karışımına ağırlıkça %20, 40, 60, 80 oranında eklenerek üretilen beton kiriş ve küp numuneleri, laboratuvar ortamında teste tabi tutularak eğilmede çekme ve basınç dayanımları belirlenmiş ve bulunan değerler karşılaştırılmıştır. GDA kullanım oranı arttıkça beton basınç dayanımının arttığı, eğilmede çekme dayanımının ise inişli çıkışlı bir grafik gösterdiği, %100 TGDA ile üretilen betonun eğilmede çekme ve basınç dayanımı diğer üretilen deney grupları arasında maksimum sonucu verdiği ve beton yol kaplamasında kullanılmasının uygun olacağı görülmüştür.
|