Ünvanı, Adı ve Soyadı
Prof. Dr. Zehra ŞAHİN
Anabilim Dalı Makine Mühendisliği
Bilim Dalı Otomotiv
Uzmanlık Alanları 1. İçten yanmalı motorlar
  2. Alternatif yakıtlar
3. Yanma
Doktora Derecesini Aldığı Üniversite, Ülke Karadeniz Teknik Üniversitesi, TÜRKİYE
Telefon 0462 3773610
E-Posta zsahin@ktu.edu.tr
Kişisel Web Sitesi -
Yürüttüğü Araştırma Projeleri Yüksek Hızlı Direkt Püskürtmeli (DP) Hafif Yakıt Fumigasyonlu Taşıt Diesel Motoru, Nejdet Eraslan Profe Yarışması 2003, TMMOB Makine Mühendisleri Odası, İstanbul Şubesi, 6 aralık 2003, İstanbul. (Türkiye Birincilik Ödülü Aldı). Taşıt Diesel Motorlarında Hafif Yakıt Fumigasyonunun Etkilerinin ve Mekanik Kayıpların Deneysel ve Teorik İncelenmesi, 2003K120750, DPT, 2005. Taşıt-Gemi Diesel Motorlarında Hafif Yakıt Fumigasyonunun ve Mekanik Kayıpların Motor Performansı ve Çevre Kirliliği Üzerindeki Etkilerinin Deneysel ve Sayısal Olarak İncelenmesi, 2005.112.003.1, KTÜ Araştırma Fonu, 2006.
Verdiği Tüm Dersler Ders Kodu Ders Adı
1. 7420 Alternatif Motor Yakıtları ve Çevresel Etkileri
Aktif Döneme Ait Verdiği Dersler Ders Kodu Ders Adı
Seçilmiş Bazı Yayınları
  1. Şahin, Z. ve Durgun, O., “Numerical and Experimental Investigation of Heat Balance in DI Diesel Engines for Neat Diesel Fuel and Gasoline Fumigation”, Int. J. Vehicle Design, Vol. 52, Nos. 1/2/3/4, (2010).
  2. Şahin, Z. ve Durgun, O., “Prediction of the Effects of Ethanol-Diesel Fuel Blends on Diesel Engine Performance Characteristics, Combustion, Exhaust Emissions and Cost”, Energy and Fuels, 23, 1707-1717, (2009).
  3. . Şahin, Z., “Experimental and Theoretical Investigation of the Effects of Gasoline Blends on Single-Cylinder Diesel Engine Performance and Exhaust Emissions”, Energy and Fuels, 22, 3201-3212, (2008).
  4. Şahin, Z. ve Durgun, O., “Multi-Zone Combustion Modeling for the Prediction of Diesel Engine Cycles and Engine Performance Parameters”, Applied Thermal Engineering, 28, 2245–2256, (2008).
  5. Durgun, O., Şahin Z., “Theoretical Investigation of Heat Balance in Diesel Engines”, Proceedings of 3rd International Energy, Exergy and Environment Symposium (2006).