Doktora Tezi Görüntüleme

Öğrenci: Muhammet Mustafa KURT
Danışman: Prof. Dr. Zehra ŞAHİN
Anabilim Dalı: Makine Mühendisliği
Enstitü: Fen Bilimleri Enstitüsü
Üniversite: Karadeniz Teknik Üniversitesi
Tez Adı: HOMOJEN DOLGULU DİZEL YANMASI İLKESİNE GÖRE ÇALIŞAN BİR DİZEL MOTORUNDA MOTOR KARAKTERİSTİKLERİNİN VE EKSOZ EMİSYONLARININ DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ
Tezin Türü: Doktora
Kabul Tarihi: 5/2/2020
Sayfa Sayısı: 139
Tez No: Dt1362
Özet:

      

otomobil dizel motorunda deneysel olarak incelenmiştir. Burada %0, 5, 10, 15 ve 20 gibi beş farklı BF oranı, beş farklı devir sayısı ve iki farklı sıkıştırma oranı için deneyler yapılmıştır.

      

conta kalınlığı değiştirilerek motorun sıkıştırma oranı 17’ye düşürülmüştür.

      

verimin önemli ölçüde arttığı belirlenmiştir. Azot oksitler, 2000 ve 2500 d/d devir sayılarında BF ile genellikle azalmıştır ancak 3000, 3500 ve 4000 d/d devir sayılarında

      

krank mili açısına göre değişimini gösteren eğrilerin, saf dizel yakıtının (SDY) eğrilerinden

      

üzere bir tepenin (maksimum açığa çıkan ısı oranı noktasının) bulunmasına karşın, BF durumundaki eğride ÜÖN’den önce bir tane ve ÜÖN’den sonra da bir tane olmak üzere iki

      

Anahtar Kelimeler: Dizel motoru, Homojen dolgulu dizel yanması (HDDY), Benzin fumigasyonu (BF), Motor karakteristikleri, Isı oluşum analizi, Azot oksitler, Yakıt maliyeti