Doktora Tezi Görüntüleme | |||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||
Özet: | |||||||||||||||||||||
otomobil dizel motorunda deneysel olarak incelenmiştir. Burada %0, 5, 10, 15 ve 20 gibi beş farklı BF oranı, beş farklı devir sayısı ve iki farklı sıkıştırma oranı için deneyler yapılmıştır. conta kalınlığı değiştirilerek motorun sıkıştırma oranı 17’ye düşürülmüştür. verimin önemli ölçüde arttığı belirlenmiştir. Azot oksitler, 2000 ve 2500 d/d devir sayılarında BF ile genellikle azalmıştır ancak 3000, 3500 ve 4000 d/d devir sayılarında krank mili açısına göre değişimini gösteren eğrilerin, saf dizel yakıtının (SDY) eğrilerinden üzere bir tepenin (maksimum açığa çıkan ısı oranı noktasının) bulunmasına karşın, BF durumundaki eğride ÜÖN’den önce bir tane ve ÜÖN’den sonra da bir tane olmak üzere iki Anahtar Kelimeler: Dizel motoru, Homojen dolgulu dizel yanması (HDDY), Benzin fumigasyonu (BF), Motor karakteristikleri, Isı oluşum analizi, Azot oksitler, Yakıt maliyeti |