Doktora Tezi Görüntüleme

Öğrenci: İsmail ALTIN
Danışman: Prof. Dr. Atilla BİLGİN
Anabilim Dalı: Makine Mühendisliği
Enstitü: Fen Bilimleri Enstitüsü
Üniversite: Karadeniz Teknik Üniversitesi
Tez Adı: Buji Ateşlemeli Bir Motorda İkiz-Buji Kullanılmasının Yanma ve Motor Performans Karakteristikleri Üzerindeki Etkilerinin Teorik Olarak İncelenesi
Tezin Türü: Doktora
Kabul Tarihi: 11/1/2011
Sayfa Sayısı: 211
Tez No: Dt818
Özet:

      

Sanki-boyutlu termodinamik modelin uygulanmasında bir alt model olarak yer alan küresel alev cephesi yaklaşımı için bu tez çalışmasında katı model programı kullanılmıştır. Böylece, tamamen gerçek yanma odası geometrilerinin ve istenilen buji sayısı ve konumunun termodinamik modele uygulanabilmesi olanağı sağlanmıştır.

      

Elde edilen sonuçlardan, merkezde tek bujiye sahip geometrinin genellikle en iyi yanma ve motor performans karakteristiklerine sahip olduğu, simetrik çift buji kullanılmasının yanmayı hızlandırması sonucu merkezde tek bujili geometrinin karakteristiklerine yakın değerler verdiği belirlenmiştir. Kenarda tek buji olarak adlandırılan geometri ise buji konumundan dolayı alev yolunun uzaması sonucu en kötü yanma ve motor performans karakteristikleri vermiştir.