Yüksek Lisans Tezi Görüntüleme | |||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||
Özet: | |||||||||||||||||||||
Çalışma sonunda; (2000 ve 3000) d/d devir sayılarında özgül yakıt tüketiminin (ÖYT) arttığı, bununla birlikte 2600 d/d da ise ÖYT nin azaldığı belirlenmiştir. 2600 d/d da ÖYTdeki maksimum azalmanın % 5,48 amonyak oranında % 7,28 düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Efektif verim ise seçilen tüm devir sayılarında artmıştır fakat 2600 d/d daki artış oranları daha yüksektir. Eksoz emisyonları; 2200 d/d da farklı yükler ve farklı amonyak oranları için ve 2600 d/d da ise yalnızca 6 Nm yük değerinde farklı amonyak oranlarında ölçülmüştür. Her iki devir sayısında da karbondioksitin azaldığı belirlenmiştir. Fakat azot oksitler, hidrokarbonlar ve karbon monoksit genel olarak artmıştır. Amonyak kullanımı ile yakıt maliyetinin 2600 d/d da azaldığı, (2200 ve 3000) d/d ise bazı durumlarda azalma bazı durumlarda da artma olduğu belirlenmiştir. 2600 d/d da % 5,48 amonyak oranında yakıt maliyetinde % 8,87 lik bir azalma sağlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Emme havasına amonyak püskürtülmesi (amonyak fumigasyonu), Eksoz emisyonları, Motor karakteristikleri, Dizel motoru
|