Yüksek Lisans Tezi Görüntüleme

Öğrenci: Hare KILIÇASLAN
Danışman: Doç. Dr. Ali O. ASASOĞLU
Anabilim Dalı: Mimarlık
Enstitü: Fen Bilimleri Enstitüsü
Üniversite: Karadeniz Teknik Üniversitesi
Tez Adı: Tasarım Eğitiminde Bir Yöntem Olarak Yaratıcı Drama
Tezin Türü: Yüksek Lisans
Kabul Tarihi: 15/1/2010
Sayfa Sayısı: 95
Tez No: t2124
Özet:

      

Tezin amacı, tasarım eğitimi kapsamında yaratıcı dramanın bir öğretim yöntemi olarak kullanılmasının, öğrencilerin akademik başarıları, hatırda tutma düzeyleri ve derslere yönelik tutumları üzerindeki etkilerinin araştırılmasıdır.

      

Birinci bölümde, çalışmanın konusu, kapsamı ve amacı belirlenerek, araştırmada izlenen yöntem açıklanmaktadır. İkinci bölümde eğitim, öğrenme, öğretim kavramları ve amaçları açıklanmakta, tasarım ve yaratıcılık kavramları ile bu kavramların tasarım eğitimiyle ilişkileri ele alınmaktadır. Yaratıcı drama kavramı tanıtılarak, eğitimdeki yeri ve önemi hakkında bilgi verilmektedir. Üçüncü bölümde, uygulamalarda izlenen yol ve yöntemler sunulmakta, uygulama yapılacak olan derslere yönelik olarak tasarlanan etkinlik planları tanıtılmaktadır. Daha sonra ise uygulama kısımlarına geçilerek, yapılanlar ve elde edilen veriler, ilgili dersler bağlamında açıklanmaktadır. Dördüncü bölümde, veri toplama araçlarından elde edilen bulgular irdelenerek, öğrencilerin uygulama ile ilgili duygu ve düşüncelerinin yanı sıra, derse olan ilgi, tutum ve akademik başarıları üzerindeki etkileri belirlenmektedir. Beşinci bölümde, elde edilen bulgulara dayanan sonuçlar ve çalışmada kullanılan yöntem ile ilgili olarak, ileride tasarım eğitimi bağlamında yapılacak olan katkılar için öneriler bulunmaktadır.

      

Anahtar Kelimeler: Yaratıcılık, Drama, Yaratıcı Drama, Tasarım Eğitimi ve Akademik Başarı