Yüksek Lisans Tezi Görüntüleme

Öğrenci: Alev ÇİLİNGİR ÖZDEMİR
Danışman: Yrd. Doç. Dr. Asu BEŞGEN GENÇOSMANOĞLU
Anabilim Dalı: Mimarlık
Enstitü: Fen Bilimleri Enstitüsü
Üniversite: Karadeniz Teknik Üniversitesi
Tez Adı: Mimari Tasarım Eğitiminde Biçimin Değişen Anlamları
Tezin Türü: Yüksek Lisans
Kabul Tarihi: 3/2/2010
Sayfa Sayısı: 72
Tez No: t2148
Özet:

      

‘Mimari Tasarım Eğitiminde Biçimin Değişen Anlamları’ adlı araştırmada, tasarım eğitimi, mimari tasarım eğitiminin tarihsel süreci, mimari tasarım stüdyolarında verilmekte olan tasarım derslerinin tasarıma ve tasarımcıların eğitilmesine katkısı, biçim kavramının mimari tasarım eğitimindeki yeri, temel geometrik biçimlerin (kare, daire, üçgen) mimari tasarım öğrencileri üzerindeki etkisi araştırılmaya çalışılmıştır.

      

Yapılan tez araştırmasında temel geometrik biçimlerin (kare, daire, üçgen) öğrenciler üzerinde bırakmış olduğu etkiler sonucunda birçok simgesel/anlamsal özellikler ortaya çıkmıştır. Bu özellikler, mimari tasarım eğitimini yeni almış ve mimari tasarım eğitimini tamamlamış olan gruplar arasında farklılıklar göstermiştir.

      

İkinci bölümde, tez kapsamında yapılan çalışmalardan bahsedilmiştir. Mimari tasarım eğitiminde sıkça kullanılmakta olan temel geometrik biçimler (kare, daire, üçgen) ele alınmış, temel geometrik biçimlerin (kare, daire, üçgen) simgesel/anlamsal özellikleri, araştırma yöntemi, yöntemin uygulanması anlatılmıştır.

      

Son bölümde, yapılan araştırmayla ilgili olarak sonuçlar ve öneriler getirilmiştir.

      

Anahtar Kelimeler: Tasarım, Mimari Tasarım Eğitimi, Biçim.