Yüksek Lisans Tezi Görüntüleme

Öğrenci: Sümeyye Aybike ÖZDAĞ
Danışman: Doç. Dr. Reyhan MİDİLLİ SARI
Anabilim Dalı: Mimarlık
Enstitü: Fen Bilimleri Enstitüsü
Üniversite: Karadeniz Teknik Üniversitesi
Tez Adı: MONTESSORİ METODU NUN EĞİTİM MEKANLARINA
Tezin Türü: Yüksek Lisans
Kabul Tarihi: 19/12/2014
Sayfa Sayısı: 194
Tez No: t2849
Özet:

      

Montessori Metodu nun temel ilkelerinin kavramlaştırıldığı tez kapsamında, oluşturulan kavramların mekan örgütlenmesi üzerindeki etkilerinin ve yansımalarının kavramsal analiz yoluyla irdelenmesi hedeflenmiştir. Bu amaçla, öncelikle alternatif eğitim yaklaşımları tanımlanmış, ardından Montessori Metodu nun bu yaklaşımlardan farkı ortaya konulmuştur. Metodu oluşturan öğretmen, çocuk, materyal ve hazırlanmış çevre başlıkları açıklandıktan sonra metodu tanımlayan kavramlar belirlenmiştir. Bu kavramlar, görsel, yazılı ve çizili belgelerine ulaşılabilen 15 Montessori Okulu üzerinden analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, metodu tanımlayan kavramların fiziksel mekana; öğrenme sokağı, öğrenme bahçesi, eklemlenmiş alanlar, antropometrik tasarımlar ve özelleşmiş alanlar oluşturacak biçimde yansıdığı tespit edilmiştir.

      

Anahtar Kelimeler: Montessori Metodu, Montessori Okulları, Eğitim Mekanları, Alternatif Eğitim Yaklaşımları, Eğitim.