Doktora Tezi Görüntüleme

Öğrenci: Bahadır Çağrı BAYRAM
Danışman: Yrd. Doç. Dr. İlker AKYÜZ
Anabilim Dalı: Orman Endüstri Müh.
Enstitü: Fen Bilimleri Enstitüsü
Üniversite: Karadeniz Teknik Üniversitesi
Tez Adı: TÜKETİCİ TEMELLİ MARKA DEĞERİ YARATMADA EN RASYONEL STRATEJİNİN ANALİTİK HİYERARŞİ PROSESİ YARDIMIYLA BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: PANEL MOBİLYA SEKTÖRÜ VE BATI KARADENİZ BÖLGESİ ÖRNEĞİ
Tezin Türü: Doktora
Kabul Tarihi: 30/9/2016
Sayfa Sayısı: 111
Tez No: Dt1153
Özet:

      

Çalışmanın araştırma evreni Batı Karadeniz Bölgesi il merkezlerinde yer alan hane halklarıdır. Konu edinilen markalar ise Türkiye’de ve dünyada faaliyet gösteren, panel mobilya üreten yerli büyük işletmelere aittir. İşletme verilerine TOBB, hane halkları ile ilgili verilere ise TÜİK veri tabanından ulaşılmıştır. Araştırmada öncelikle tüketicilere anket uygulanarak markaları değerlendirmeleri istenmiş, yapılan istatistiksel analizler neticesinde de markaların değerleri ve bu değerlemeye etki eden faktörler belirlenmiştir. Burada ki asıl amaç ise AHP’de hiyerarşik yapıda kullanılacak olan kriterlerin elde edilmesidir. Edinilen bu bulgular neticesinde, ilgili uzmanlarca yanıtlanmak üzere bir AHP anketi hazırlanmıştır. AHP bulguları ise: tüketicilerin kriterlerinin işletmelerce ne kadar önemli olduğunu ve marka değeri yaratmada firmaların izlemesi gereken rasyonel yolları öncelik sırasına göre göstermektedir.

      

Anahtar Kelimeler: Marka, Tüketici temelli marka değeri, Analitik hiyerarşi süreci,

      Mobilya