Yüksek Lisans Tezi Görüntüleme | |||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||
Özet: | |||||||||||||||||||||
ÖZET Esra KARAGÖZ Fen Bilimleri Enstitüsü Danışman: Prof. Dr. H. Hulusi ACAR 2016, 57 Sayfa Özellikle dağlık arazi yapısına sahip ve yeterli yol şebekesi bulunmayan ormanlık alanlarda, odun hammaddesi üretim çalışmalarının en güç, en çok zaman alan ve en masraflı aşamalarından birisini yükleme çalışmaları oluşturmaktadır.Çalışma alanları Maçka Orman İşletme Müdürlüğü bünyesindeki İpekyolu, Maçka-Merkez ve Çatak Orman İşletme Şeflikleri içerisinde 2015 yılında kesim yapılan üretim bölmelerinden seçilmiştir. Yol kenarındaki tomrukların kamyonlara yüklenmesi faaliyetinin her aşamasının gerçekleşme süresi sıfırlama zaman ölçüm tekniği ile belirlenerek etüt karnelerine işlenmiştir. Daha sonra bu veriler ile hacim ve verimlilik hesapları yapılarak istatistiksel analizlerle anlamlılık düzeyleri incelenmiştir. Sonuç olarak her iki yükleme yönteminde de odun hacminin verimlilik ve toplam yükleme süresi üzerine etkisi olduğu belirlenmiştir. İki yöntem arasındaki verimlilik karşılaştırılması sonucunda ise Granab 900 (50,35 m3/saat) ile yüklemenin el vinci ile yükleme yöntemine (7,2 m3/saat) göre daha verimli olduğu ortaya konulmuştur. Taşınabilir el vinci ve oluk kombinasyonu sistemi ile tomrukların yüklenmesinde motor gücünün artırılması ile bu değer daha da artırabilir. Günlük iki kamyondan az tomruk taşımasının yapılacağı orman yolu kenarındaki yükleme alanlarında taşınabilir el vinci ve oluk sistemi kombinasyonunun kullanılması daha rantabl olacaktır.
|